C O N C E R T E
By kappl
Concerte Baniciu & Kappl:
-10 iulie 2009, Gura Humorului
-31 iulie 2009, Ziua Timişorii, Timişoara – Piata Unirii
-01 august 2009, Vama Veche - Festivalul “Folk You”
-04 septembrie 2009, Vama Veche – STUFSTOCK
Concerte Farfarello 2009:
-08 august, Lünen-Germania
-29 august, Güttersloh-Germania
-11 septembrie, Festivalul PLAI, Timişoara
-15 septembrie, Concert, The Silver Church, Bucuresti
(bilete se pot rezerva telefonic la 021 313 55 92 si se pot
ridica direct de la Clubul “The Silver Church”.
Mai multe informatii in:
http://www..tscarena.ro/tsca/node/694 )
-18 septembrie, Schalksmühle-Germania
-19 septembrie, Worpswede-Germania
-28 octombrie, Koblenz-Germania
-29 octombrie, Bonn-Germania
-30 octombrie, Leverkusen-Germania
-31 oktombrie, Mettmann-Germania
Baniciu & Kappl
(text de presă)
…doi prieteni buni, două dintre cele mai importante personalităţi ale muzicii româneşti, doi protagonişti ai celei mai de seamă legende a rockului românesc, contribuie la renaşterea unui spirit născut în anii 70, nu din „cenuşă“, ci din energia creată de flacăra nestinsă din sufletele lor.
Cei doi muzicieni au găsit un drum propriu, prielnic pentru perpetuarea acelui preţios spirit, aflat deseori în pericolul pierzaniei, numărându-se printre iniţiatorii acestuia.
Baniciu & Kappl reprezintă proiectul a doi muzicieni de mare clasă, care au lăsat, prin modul lor creativ şi interpretativ, urme adânci în memoria acelora pentru care legenda vie a rockului românesc, a însemnat şi înseamnă şi astăzi foarte mult.
Acest mod creativ şi interpretativ al celor doi muzicieni a rămas nealterat şi proaspăt ca-ntotdeauna, lucru pe care cei doi îl vor putea demonstra în concerte viitoare.
O primă colaborare în acest sens a avut loc anul trecut, pe 3 decembrie, în cadrul concertului „Baniciu şi prietenii“, de la Sala Palatului din Bucureşti, unde cei doi au lansat chiar o piesă nouă, intitulată „Pe Argeş în jos“ (compoziţie Josef (Ioji) Kappl, pe un text folcloric cules şi prelucrat de Vasile Alecsandri), piesă titulară a marelui proiect-operă rock „Meşterul Manole“. Reluarea acestui proiect a fost iniţiată de Josef (Ioji) Kappl şi Victor Cârcu, în colaborare cu Mircea Baniciu, Valeriu Sepi şi alţii.
Următorul concert al celor doi protagonişti va avea loc pe 9 mai în Piaţa Unirii din Timişoara, oraşul de baştină al legendei, cu ocazia „Zilei Europei“.
Cu această ocazie, Mircea Baniciu şi Josef (Ioji) Kappl vor să-şi exprime, alături de colegii lor de trupă – Vladi Cnejevici (clape, voce), Teo Boar (chitară electrică şi acustică) şi Cristi Iorga (tobe) – marea bucurie la revederea, după mulţi ani, cu publicul timişorean.
de Josef (Ioji) Kappl
Acest articol a fost scris pe 01/06/2009 la 16:21 şi este înscris în CONCERTE. Poti urmari orice raspuns la aceste articole prin intretinere RSS 2.0.
You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.
07/04/2009 la 20:02
hihi vin si eu
08/04/2009 la 16:33
@Andrei Ciortan
fiind primul care scrie in acest topic, esti invitatul meu la unul dintre concertele anuntate. Alege-ti unul!
Ioji.
09/04/2009 la 08:09
O sa vin la ambele
inafara de faptul ca imi era dor sa mai fug si eu pe la vreun concert,imi era dor de Farfarello si bineinteles Timisoara
10/04/2009 la 12:33
Lieber Ioji,
ein frohes Osterfest und alles Gute!
Sarbatori fericite tie, familiei tale si colaboratorilor tai!
Din pacate rezidez la ca. 1300 de Km. de Timisoara (orasul meu de bastina), deci voi afla de succesul vostru de la prietenii din tara…
Nu-mi ramane dacat sa doresc “tutulor”, celor care vor avea sansa sa savureze showurile in cauza, vizionare, auditie si distractie maxima!
Inca odata, celor care sarbatoresc acum Sfintele Past:, Sarbatori pasnice si fericite!
10/04/2009 la 13:49
Sper să ajung şi eu măcar la unul!
O să fac tot posibilul!
14/04/2009 la 13:41
Am ascultat Farfarello si imi place foarte, foarte mult cum suna. Eu sunt din Timisoara si evident ca voi veni la concertele de Ziua Europei si Ziua Timisoarei. De Plai, ce sa mai zic. Am fost la toate editiile de pana acum, au fost trupe incredibile si atmosfera pe masura. E un festival absolut extraordinar. Deci, nici de acolo nu voi lipsi.
De-abia astept sa va ascul live (in aceasta formula, evident, ca altfel, live v-am mai ascultat:).
Va asteptam cu drag la Timisoara.
Ania.
14/04/2009 la 21:07
Ioji , nu vreau sa te critic, dar in loc de “ziua Europei” am putea spune mai bine ziua de sarbatorire a independentei Romaniei.
17/04/2009 la 13:38
@Adrian
acest event, unde suntem invitati e dedicat zilei Europei. Nu-nteleg unde-i problema ta. Explicä-te mai clar.
17/04/2009 la 15:44
Pai nu vreau sa spun nimic de tine. Chiar am spus ca nu vreau sa te critic pe tine. Spuneam doar de organizatori. Sunt o multime de festivale dedicate zilei Europei in Romania si uitam incet incet ziua independentei.
Voi nu aveti nici o vina. Doar participati la festivalul care v-a invitat.
In orice caz. Multa bafta si astepti cu multa nerabdare albumul.
Ai mai putea sa ne dai ceva informatii noi despre Manole?
19/04/2009 la 16:41
@Adrian
“ziua de sărbătorire a independentei României” chestia asta nu era la americani ? ma rog nu vreau răspuns oricum nu ma intereseza.
)
Mai Adrian dacă ții morțiș cu ziua asta,nu o sarbatoresti singur ?
19/04/2009 la 18:39
stiti unde va fi concertul la timisoara?ce locatie?
Voi fi in oras in weekendul ala.ABia astept.Ne vedem acolo:)
19/04/2009 la 22:37
Ii cer scuze lui Ioji ca am adus in discutie aceasta paranteza cu independeta. Ii promit ca dupa acest post nu mai pomenesc de acest lucru.
Andrei Ciortan : “chestia asta nu era la americani”. Ma intristeaza aceasta intrebare de-a ta. Romania si-a castiat independenta fata de Imperiul Otoman pe 9 mai 1877 in urma razboiului ruso-turc. Sunt fapte pe care orice roman ar trebui sa le stie.
Imi pare rau inca o data de paranteza mea.
Il salut pe Ioji si muuulta bafta in continuare.
Daca tot suntem la sectiunea concerte, as dori foarte mult sa vad un concert Baniciu&Kappl si prin cluj.
Numa bine Ioji!
20/04/2009 la 00:16
@ Adrian: Am observat si eu treaba asta. Oricum, le doresc d-lor Kappl si Baniciu cat mai multe concerte impreuna, cu orice ocazie.
@ Andrei: Chiar nu era nevoie sa fii asa dispretuitor pentru o zi importanta din istoria Romaniei. Inainte de a ne apuca pe noi nebunia cu Europa, pe 9 mai se sarbatorea Ziua Independentei. In aceeasi zi, rusii sarbatoresc Ziua Victoriei, de 65 de ani, si n-au uitat. Noi insa…
20/04/2009 la 10:01
@negruvoda
Acest event va avea loc in Piata Unirii din Timisoara.
@Adrian
Sunt sigur cä vom avea ocazia sä ne vedem in curand si in Cluj. Bucuria ar fi si de partea noasträ.
21/04/2009 la 04:20
@Bansaraba
legat de fraza ..”Noi insa…” aici ai dreptate,dar eu cand am scris mesajul respectiv m-am referit la altceva, poate ca odata acest eveniment si’a avut stralucirea sa ..insa azi .. e cu totul si cu totul alta poveste.
“dispretuitor” .. ar fi probabil ultimul cuvant din dex pt a explica simpatia mea fata de romani(nu pt romania) si am cele mai intemeiate motive pt asta.
Ma rog nu discutam despre asta,incearca sa nu mai cataloghezi atat de mult,de multe ori vei vedea de ce …
23/04/2009 la 23:27
@Bansaraba
“Inainte de a ne apuca pe noi nebunia cu Europa, pe 9 mai se sarbatorea Ziua Independentei.”
As adauga: …in mod gresit, din rea-vointa regimului comunist.
Mi se pare greu de crezut ca in cercetarile Dvs. sa nu fi intalnit semnificatia zilei de 10 (zece) Mai, instituita succesiv ca sarbatoare a sosirii in Bucuresti a Principelui, apoi a Independentei, apoi a Regatului.
Adevarul istoric este usor de verificat si neutru in raport cu optiunile pro sau contra monarhiste ale urmasilor.
Pe de alta parte, rusii sarbatoresc Ziua Victoriei (V-Day, care este o denumire a Aliatilor) pe 9 mai din cauza diferentei de fus orar. Capitularea Germaniei s-a semnat pe 8 mai, iar un eveniment istoric este datat in mod normal dupa ora curenta de la locul faptei.
Intr-adevar rusii n-au uitat. Noi insa, inainte de a uita de 9 mai, am uitat de 10 mai.
27/04/2009 la 09:45
@viorel popescu
“Noi insa .. ” am uitat de multe ..
27/04/2009 la 22:26
Stiu prea bine cum au decurs lucrurile atunci. Personal, consider evenimentul din 10 mai o pura formalitate, sa fie totul oficial. Proclamarea, entuziasmul cel mare a fost pe 9 mai. Daca in 1877 a fost o coincidenta, in 1881 a fost o idee frumoasa ca incoronarea sa aiba loc tocmai pe 10 mai si astfel sa existe cele 3 evenimente importante pentru noul stat independent, toate petrecute in aceeasi zi. Cauta poezia 10 Mai a lui Alecsandri, dar probabil o stii deja.
As dori sa-l intreb pe Ioji daca ne putem astepta la un album in toamna-iarna aceasta sau abia la anul, si daca exista vreo sansa sa apara pe CD si LP-ul “From the east” (chiar si in editie limitata)? Stiu ca am mai intrebat lucrul acesta, dar acum a mai trecut ceva timp de la lansarea albumului Giacca de blue si probabil ca se poate aprecia mai clar rentabilitatea unui astfel de demers.
28/04/2009 la 10:04
@Bansaraba
Albumul la care te referi este desigur Opera Rock “Mesterul Manole”. As dori foarte mult sä-l scot incä in acest an. Insä fiind o lucrare de mare amploare, nu va fi usor sä realizez productia care are nevoie de un personal foarte numeros. Este vorba in primul rand de personajele operei care sunt in numär de 15. Deci e nevoie in afarä de Mircea Baniciu si Ioji Kappl de incä 10 cantäreti si 4 cantärete care sä stie sä citeascä si note. De asemenea vor trebui executate si imprimäri cu orchesträ simfonicä in multe pasaje, etc, etc, etc.
De asemeni am nevoie de sponsori care sä preia o parte din cheltuielile productiei s.a.m.d.
As vrea sä fac cat se poate de putine compromisuri din punct de vedere al productiei. Stiu cä mi-am luat lumea in cap dar asta e. Trebuie s-o fac.
Si ceea ce la ora asta e gata e minunat. Asa cä tineti-mi pumnii!!!
“From the east” e in discutie.
Ioji.
02/05/2009 la 17:41
Multă baftă Ioji şi totodată spor la treabă
05/05/2009 la 17:38
Presupun ca daca nu exista cearta aia la ora asta existau cintareti pentru ambele:Mesterul Manole si Antemiorita.Din cite am citit prin ziare si Covaci tot aia cauta.Asta-i viata.
06/05/2009 la 08:45
Muulta bafta sambata Ioji!
Mi se pare superb ca deja s-a conturat o trupa in jurul excelentului proiect Baniciu&Kappl : Mircea Baniciu, Ioji Kappl, Vladi Cnejevici, Teo Boar si Cristi Iorga.
Ma bucur nespus de mult si sper ca dupa lansarea operei rock se va face un turneu prin tara.
Tare mult as vrea sa va vad.
Inca o data bafta!
06/05/2009 la 11:32
@Viespea
Ai inteles gresit! Eu nu caut cantäreti si nici nu vreau sä organizez castinguri penibile. Eu vreau doar sä le pot pläti munca si silinta asa cum se cuvine.
10/05/2009 la 15:47
Vă felicit pentru spectacolul foarte reuşit de aseară din Piaţa Unirii, Timişoara. M-am bucurat enorm să aud cântece precum Strunga, Mugur de Fluier, Uciderea Balaurului, Nunta, Vremuri. De abia aştept să vă revăd în vară pe dumneavoastră şi pe domnul Baniciu în concert de ziua oraşului Timişoara. Vă urez toate cele bune ! Alin V.
11/05/2009 la 00:07
Haideti haideti oameni buni.
Ceva impresii de la concert pentru cei ce nu au fost.
12/05/2009 la 17:18
Ceva filmulete de la concert are cineva ?
13/05/2009 la 16:45
Filmuleţe eu nu am, doar nişte poze postate pe blog!
Sper să vă placă!
13/05/2009 la 18:09
http://videonews.ro/action/viewvideo/12829/Nicu-Covaci-Mircea-Baniciu-canta-manele/
13/05/2009 la 20:00
Mi-e mila de Nicu Covaci.
14/05/2009 la 00:50
http://antena1.ro/index.php?page=webcast&id=48502 de pe la minutul 36. Fiti pregatiti pentru “texte clasice”…
14/05/2009 la 11:02
Pai ce texte clasice, ca mai avea putin si-l lua la suturi pe Tandarica. Felicitari pentru Tandarica ca a avut curajul sa-i ia partea lui Baniciu. A riscat foarte mult. Covaci e un golan. Sa se dea cap in cap cu miorita lui si sa ne lase in pace. E un berbec care n-are prea multe intre coarne. Ma bucur ca romanii nu sunt ca Nicu Covaci. Pai asta pretinde ca vrea sa educe tineretul. Cu golaneala lui de macho senil. Hai sictir!
14/05/2009 la 11:37
Cred ca Covaci a depasit orice limita permisa. Pai n-a deschis bine gura Tandarica, spunand ca si Baniciu are meritele lui, ca imediat l-a amenintat Covaci, ca daca contiuna il asteapta bombardamentele. Da ce e fratilor Phoenix, sclavie? Membrii trupei sunt sclavii stapanului Covaci. Pai omul asta mai are vreo credibilitate atunci cand vorbeste de libertate si de fuga de dictatura ceausista. Pai el e un mic Ceausescu.
Sper ca Tandarica sa-l paraseasca si el si sa vina alaturi de Baniciu si Kappl. Dupa cate le-a facut Covaci o merita din plin.
14/05/2009 la 13:19
Nu am vazut decat scurtul clip postat de radomir78. Astept sa-l vad si pe urmatorul. Este evident ca “izbucnirea” lui Covaci nu este de loc diplomata. Sa afirmi (“acuzi”) de fata cu …Tandarica cum ca Baniciu canta…tiganeste…Hmmm…(Sa nu uitam ca la un moment dat Nicu a avut chiar mai multe colaborari cu diversi (alti) artisti de etnie tiganeasca, invitati la aniversari Phoenix, sau alte colaborari…). Desigur, ceea ce a vrut el sa spuna este mai mult sau mai putin…metaforic. A dres-o repede schimband termenul in…”maneleste”. Dar gafa era deja facuta.
Vocea lui Baniciu este unica in muzica romaneasca! Are in continuare o putere de transmisie extraordinara atunci cand canta! Una din dovezile concrete este marele succes la public pe care il are in continuare! Sunt si eu un mare fan Mircea Baniciu!
Dar, trebuie sa “recunosc” ca, in mod paradoxal (vocea lui Baniciu fiind cea care se identifica 100% cu Phoenix), Mircea nu mai este (neaparat) compatibil 100% cu trupa care “i-a dat nume”. A cantat mult prea multi ani singur. S-a plictisit de piese si a incercat sa le reinterpreteze, dar nu intotdeauna intr-un mod fericit. A incercat si incearca diverse frazari…”jazzistice” (de ex. Mica Tiganiada, hmmm ce ironic…), unde intarzie voit si nu prea in concordanta cu caracterul piesei textul (pe ici pe colo). (Ceea ce Covaci numeste “aritmic”, banuiesc…). Are evident o libertate cu totul deosebita de a canta atunci cand canta singur (vocal) si nu este “limitat” de diverse aranjamente (vocale sau instrumentale), forma a pieselor, etc… impuse de cantatul in trupa.
Nu este nici o…tragedie. Sunt doua feluri de a canta, relativ diferite. Dar rezultatul este ca lui Nicu ii lipseste …tanarul (foarte frumosul si cu voce Dumnezeiasca) Baniciu. Cu asta pot sa fiu de acord!
In rest, totul continua asa cum ne-am obisnuit in ultimul timp, din pacate!!!… Succes tuturor! La …(plus/minus) 60 de ani, nu mai e asa usor…
Sanatate!
14/05/2009 la 14:11
Ceea ce i se poate reprosa lui Nicu Covaci este ca nu stie sa imbatraneasca, nu stie s-o lase mai moale, nu stie sa abandoneze o batalie care pare pierduta. In timp ce Mircea Baniciu este dispus sa castige un ban usor cantand cu Vlady Cnejevici piese PHOENIX fara prea mari aranjamente pretentioase convingandu-l si pe Ioji ca se poate si asa, Nicu Covaci continua sa viseze la un PHOENIX chiar mai fastuos decat a fost cu orchestra simfonica, cor, jocuri de lumini etc. Se pare ca greseste, se pare ca lumea asta nu mai consuma asa ceva. Nicu Covaci continua sa vrea hard-rock progresiv in timp ce ceilalti se multumesc cu un folk usurel.
14/05/2009 la 14:44
Pt cei care au urechi sa auda este o mare, foarte mare diferenta intre Mircea Baniciu cand canta cu Phoenix si cand canta singur.Este pratic cu totul si cu totul alt solist….si asta e un mare talent, e ceva fantastic.Este normal sa cante in alta maniera piesele cand e singur pt ca backing vocals-ul e altu, tonul vocii trebuie sa se potriveasca cu restul instrumentelor(nu poti sa iti distorsionezi vocea, sa o duci in spre rock, cand acompaniamentul duce spre altceva)….el trebuie sa ofere un sound complet piesei cu resurse mai putine, deci totul trebuie adaptat ca sa poti face asta(ex ce a facut Clapton din Layla lui ca sa o aduca pe o chitara acustica….e cu totul alta piese pur si simplu).
Referitor la cantatul aritmic… Covaci se refera la felul cum canta Baniciu in Phoenix…mai precis la faptul ca uneori intra prea repede sau nu se sincroniza cu restul de-a lungul pieselor.Ceva cat se poate de fals pt ca daca au fost probleme de acest gen, au fost pt toti si asta inseamna lipsa de repetitie.Pe Baniciu numai de lipsa de feeling nu il poti acuza.Iar daca ai feeling, nu poti fi aritmic oricum ai canta si orice ai face si cu asta punct…
A canta tiganeste nu stiu ce insemana pt Covaci, atata vreme cat el canta la ora asta mai rau de atata si gresete f multe din notele care le scoate din voce.Pt a fi un mare solist vocal chiar nu iti trebuie partituri si sa stii citi note(sunt atatea exemple intre solistii mari din occident care se bazeaza doar pe un auz f bun si pe un feeling extraordinar incat nici nu mai trebuie sa dau exemple…asta nu inseamna bineinteles ca daca nu stii note, nu stii si teorie muzicala, iar Mircea stie destula teorie ca altfel n-ar canta la chitara si n-ar canta vocal asa cum canta)…sigur ca daca stii e cu atat mai bine.Vb aia, o gramada de chitaristi daca le pui partitura in fata intreaba ca si Page:”ce is cu ciorile astea aici?”, apai solistii vocali…
Ca sa va exemplific o monstra de cantat “thganeste” cum zice Covaci, va pun un clip din 2005 si ascultati la refrenul piesei Sirena cu atentie cum Mircea Baniciu schimba 3 timbruri vocale(practic 3 voci mai pe romaneste) de-a lungul unui singur refren…un lucru extraordinar si pe care f putini solisti is capabili sa-l faca
14/05/2009 la 15:42
Sa ne-ntelegem … Nicu Covaci nu e [b]solist[/b] vocal iar geniul este al celor care au aranjat piesa (Ioji/Nicu). Baniciu este un solist vocal bun.
14/05/2009 la 15:49
@free62
Grozava cantare!!! A fost cel de-al…doilea apogeu Phoenix. “Vestitul” an 2005 (plus / minus). Din pacate, a insemnat si “inceputul sfarsitului”….
14/05/2009 la 15:59
Apropo, @free62:
“Pt cei care au urechi sa auda este o mare, foarte mare diferenta intre Mircea Baniciu cand canta cu Phoenix si cand canta singur.Este pratic cu totul si cu totul alt solist….si asta e un mare talent, e ceva fantastic.Este normal sa cante in alta maniera piesele cand e singur pt ca backing vocals-ul e altu, tonul vocii trebuie sa se potriveasca cu restul instrumentelor….”
Pai tocmai despre asta este vorba! Baniciu stie f. bine ce trebuie sa faca atunci cand canta cu Phoenix! Si, evident, poate sa o faca!
Dar se pare ca efortul a devenit prea mare si ii este mai la indemana sa cante “liber”. Asta cu atat mai mult cu cat colaborarea cu Phoenix din ultimii ani a fost un….”hobby” printre job-urile solo cu care-si castiga, de fapt, banii….
Aici Covaci nu a gresit prea mult, zic eu…
Cum spuneam, la 60 nu e la fel ca la 20 de ani…Nu reprosez nimanui nimic!
Ma bucur ca pot vedea video-ul de pe Youtube din 2005…Merci!
14/05/2009 la 17:05
Zic si eu ca Bantean,ca acolo Covaci n-a gresit prea mult.In rest a vorbit cind trebuia sa taca.
14/05/2009 la 17:27
Acuma sincer vorbind mie mi se pare ca Mircea canta mai bine multe lucruri la 60 de ani decat la 20(si nu numa mie)…cat despre chef, cred ca are ca de aia canta cu Ioji si le mai si iese:D
14/05/2009 la 17:50
1) La cum a evoluat dialogul intre Covaci si Tandarica, eu zic ca mult nu mai sta nici Lipan in pseudo Phoenixul de azi. E clar ca Tandarica are alte pareri si e de admirat ca are curajul de-a le spune chiar alaturi de Covaci.
2) Nu-i spune cineva lu Covaci ca demult nu mai arata ca un macho si ca are o varsta la care nu mai merg maieurile si hainele stramte. Nu de alta, dar arata caraghios la anii sai sa mai faca pe cocosul, atat in vestimentatie cat si-n comportament
14/05/2009 la 19:48
Din acel groaznic interviu la Antena 1 deduc următoarele:
1- Comportamentul lui Covaci corespunde aspectului său
2- Ura lui nemărginită faţă de Baniciu are rădăcini subiective, o ură care-mi aduce aminte de cea a lui Salieri faţă de Mozart, născută din invidie.
3- Înainte să critici un coleg, fă-ţi autocritica
4- Am fost iarăşi învinuit de trădare neacceptând hegemonia unui tiran, căruia nu i-am făcut nici un jurămant şi care ameninţă mereu cu bătaia, chiar cu moartea, asa cum a afirmat mai nou că „dacă eram in evul mediu îl omoram pe Baniciu“.
5- Îi dispreţuieşte pe ţigani, băgându-i pe toţi în aceeaşi oală, ignorând pe unii mari artisti cu care chiar a colaborat şi colaborează.
6- Foloseşte cuvântul „manelist“ ca sinonim cu „ţigan“, făcându-l si pe Baniciu manelist.
7- Îl ameninţă pe Ovidiu în plină desfăşurare a emisiunii TV, făcându-l pe acesta să abandoneze subiectul prin care-l lua, pe dreptate, pe Baniciu în apărare.
8- Confundă şira spinării cu răfuiala.
9- E conştient de faptul că, chiar dacă se poartă aşa cum se poartă şi spune ceea ce spune, va avea totusi admiratori (cum e cazul si pe blogul acesta) care-i inghit orice.
Dacă am uitat ceva, mai adăugati şi voi, dar nu uitaţi că pe acest blog, cultul personalităţii nu e prea binevenit. Nu mai sunt dispus să trec cu vederea scuze şi explicaţii spre apărarea unei persoane care a făcut greşeli principiale care se repetă.
14/05/2009 la 20:07
@free62
“Acuma sincer vorbind mie mi se pare ca Mircea canta mai bine multe lucruri la 60 de ani decat la 20(si nu numa mie)…”
Asa este! Iar clipul din 2005 sta marturie acestui lucru! Vocea lui Baniciu, maturizata (si…rutinata), parca a castigat o dimensiune in plus. (Si o octava in jos…)):-
In tinerete era mai constant (consecvent), insa!
Marturie (actuala) = alte clipuri de pe Youtube….)):-
Cum spuneam: sunt fan Baniciu! Si asta deoarece ii apreciez calitatile deosebite, in primul rand!
“…cat despre chef, cred ca are ca de aia canta cu Ioji si le mai si iese:D”
Sunt convins ca se simt mult mai putin “apasati” sa cante fara Covaci. Si de sunat nu are cum sa sune decat f. bine. Mai nou, chiar in maniera Phoenix – etno (Pe Arges….).
Chiar si asa, din cele vazute deocamdata, muzica, f. buna fiind, nu suna la fel de….”greu”. Este si nu este…Phoenix. Ceea ce nu este rau, pana la urma. Dar…
(Desigur, raspunsul “firesc” ar urma: …pai ceea ce canta Covaci la ora asta face parte din aceeasi categorie…). Se poate.
Si totusi, cred ca Doru Dragan avea dreptate, “pe undeva”….:
“Nicu Covaci continua sa vrea hard-rock progresiv in timp ce ceilalti se multumesc cu un folk usurel.”
Poate sa para un pic exagerata aceasta afirmatie. Totusi, daca punem cantarea Phoenix din 2005 de la Sala Palatului alaturi de cea din 3 Dec. 2008 (Baniciu & prietenii – Sala Palatului)…
Acuma, daca si Tandarica il va parasi pe Covaci, hmmm, cine stie.
Pana la urma, insa, acelasi video din 2005 (de “mai sus”) sta marturie concluziei urmatoare si (probabil) celei mai importante dintre ele:
PACAT!!!
14/05/2009 la 20:25
Oameni buni, dar intelegeti o datä, cu pistolul la ceafä nu poti face muzicä oricat de “PACAT” ar fi.
14/05/2009 la 21:10
Sa avem rabdare ca Ioji si Mircea sa isi definitiveze niste compozitii, un playlist mai clar si un format de concert, iar dupa aia vom putea spune daca vor canta mai rock sau mai folk…deocamdata totul e la inceput si se canta atat mai agresiv(Sirena,Uciderea balaurului) cat si mai folk…Bine ca il tine vocea pe Mircea, ca dupa aia eu unul is sigur fac ei sa sune foarte bine toata treaba:D
15/05/2009 la 10:32
1. cred k iesirea lui N. Covaci de la Antena 1 se datoreaza multelor lovituri sub centura date in ultimul timp prin presa de catre M. Baniciu.
2. afirmatiile lui Covaci de data asta(cele cu” tiganeste /maneleste”) sunt rautacioase fara doar si poate…dar sunt rodul celor afirmate mai sus (la numarul 1)..Covaci a fost mai inteligent acum in conflictul cu Baniciu si a planuit razbunarea un moment de maxima audienta la tv!dupa sloganul odata si bine( scurt in barbie)!…Nu judec doar constat!
3.vocea lui M. Baniciu nu mai este la nivelul celei de acum 20 de ani ,dar incontinuare sustin k este cea mai buna voce Phoenix posibila !
4.Dupa ruptura din 2007 nici Phoenixul actual si nici Kapll &Baniciu nu se ridica la nivelul valoric al anilor 70 sau macar a formulei 2006/7!
5.cantarile” individuale” (cu Knejevici)ale lui Baniciu sunt slabute
6. se pare ca nu vom mai avea vreodata ” Phoenix maxima”
PACAT!
Sunt pareri personale si va rog sa le luati ca atare !
15/05/2009 la 11:29
@Vlad
1-Mircea nu e cel care a inceput atacurile si jignirile personale, el a dat doar replici, fiind dreptul lui sä se apere. Si Covaci si-a demostrat manelismul la multe ocazii, una dintre ele a fost la ziua lui Gioanä. Ai uitat?
2-Atacul de la Antena 1 demonstreazä nivelul la care a ajuns Covaci si crede-mä cä ii va aduce acestuia si mai multä antipatie din partea publicului, cu exceptia unor fani care ii vor inghiti orice si-n viitor. Mai mult de asta, a inceput sä-l atace si pe Ovidiu Lipan in plinä desfäsurare a interviului. Eu dacä eram in locul lui Ovidiu, mä sculam de pe scaun si plecam.
3-Vocea lui Mircea Baniciu s-a maturizat castigand mult mai mltä putere si expresie decat in anii 70. El este un profesionist de mare clasä. Asta o dovedeste in concertele Baniciu & Kappl cu prisosintä. La Phoenix, fiind jertfa mobingului coväcesc, fiind si el o persoanä sensibilä, nu putea sä aducä aceleasi performante ca acum in libertate. Si nu uita una: la Phoenix au fost intotdeauna vocile primordiale care la ora asta lipsesc dar nu lipsesc la Baniciu& Kappl.
4-Eu pot sä-ti spun cä cel putin piesele mele sunä actualmente mult mai bine ca in trecut.
5-Aici nu pot sä-mi dau cu pärerea, i-am väzut doar o singurä datä la Stufsock in 2006 unde au avut mare succes.
6-Asta e, sä ne multumim cu ce avem.
15/05/2009 la 11:36
@Vlad
…si-ti mai spun o treabä: nu se poate asa toti pentru unul si unul pentru sine!!!
15/05/2009 la 11:54
D-le Kappl, cum va explicati ca Nicu Covaci a ocolit numele dumneavoastra? Doar sunteti intr-o barca cu Baniciu si replici dure i-ati dat si dumneavoastra. Cu toate acestea, curios, Covaci evita sa va atace.
15/05/2009 la 12:21
@mateo
Nu stiu de ce. Presupun cä ori vrea prin aceasta sä demonstreze cä nu sunt atat de important ca sä-mi dea atentie ori s-a gandit cä nu-mi face alceva decat reclamä dacä-mi aminteste numele si mä atacä. Ori o fi avand alte motive crezand cä poate mä voi intoarce intr-o bunä zi in trupa lui, asa cum am fäcut-o de vreo 5 ori panä acuma, läsandu-mä de fiecare datä päcälit. De data asta insä, plecarea mea e definitivä. Interviuri ca cel de la Antena 1 imi confirmä tot mai mult aceastä hotärire.
15/05/2009 la 12:39
Probabil, cei care au urmarit postarile mele ma considera fan Covaci…
Am incercat sa explic ca de fapt sunt fan Phoenix si ca tin la toti membrii formatiei la fel de mult, avand un mare respect SI ptr. Covaci ptr. tot ceea ce a facut, legat de existenta acestei mari trupe.
Urmarind ultimul interviu (inclusiv varianta lunga…), recunosc ca am avut de mai multe ori un gust amar auzindu-l pe Covaci vorbind…
Nu numai din cauza continutului celor spuse de el dar si datorita “formei”, exprimarii, limbajului folosit. Mi s-a parut (si nu este prima oara), cu regret, ca exista o diferenta marcanta intre artistul de geniu Nicu Covaci si “purtatorul de cuvant” al legendei Phoenix, Nicolae Covaci… Nu intru in amanunte…
DAR, un lucru (important!) trebuie sa i-l recunosc lui Nicolae Covaci:
atitudinea!
Mi s-a parut mereu si la fel si la acest interviu: Covaci este “adevarat”! Este “pe bune”. Sau mai…etno: ce-i in gusa si-n capusa! Rock!
Nici macar nu cred ca si-a pregatit atacul impotriva lui Mircea Baniciu sau (cu atat mai mult) sa-l atace pe Tandarica in plina transmisie live. Hai sa fim seriosi. Daca ati urmarit emisiunea, intrebarea despre Baniciu a venit spontan, pe neasteptate.
Iar mai apoi, sa nu uitam entuziasmul si “exaltarea” sincera (usor de vazut in ochii si expresia fetei) lui Nicu atunci cand isi reamintea de tanarul Baniciu. Eu nu am citit nici ura si nici invidie atunci in privirea lui Nicu ci : dragoste! Suna patetic? Poate. Dar eu asta am vazut…
In plus, l-a aprobat plin de bucurie si admiratie pe Tandarica atunci cand acesta facea comparatia Phoenix – trenulet…
Covaci are defecte. Este dur, sta cu “pistolul la ceafa”, etc…, dar nu este un tip total lipsit de sentimente sau calitati. Este un OM!
Un om cu care unii nu mai pot colabora muzical. OK! Si, asa cum spuneam: PACAT!
Deci: sunt eu fan Covaci? Ii iau apararea lui Covaci? Eu zic ca nu! Hai sa ne mai uitam o data la emisiune si sa vedem daca cele scrise de mine mai sus sunt aberatii.
Si, da! Asa cum Nicu ii simte lipsa lui Baniciu de acum mai bine de 30 de ani si eu ii simt lipsa tanarului Covaci. Dar ce putem face?
Hai sa vizionam video-ul din 2005! Cred ca ajunge!
15/05/2009 la 13:51
@mateo
“D-le Kappl, cum va explicati ca Nicu Covaci a ocolit numele dumneavoastra? Doar sunteti intr-o barca cu Baniciu si replici dure i-ati dat si dumneavoastra. Cu toate acestea, curios, Covaci evita sa va atace”.
Raspunsul meu la aceasta intrebare nu face decat sa intareasca cele afirmate de mine in postarea anterioara:
Nicu nu l-a amintit pe Kappl, deoarece NIMENI nu l-a intrebat nimic despre Kappl in emisiune!
Deci, in acest fel, este demonstrat faptul ca nu l-ar fi amintit (atacat) (nici) pe Baniciu daca nu ar fi existat intrebare referitoare la o eventuala (noua) colaborare cu acesta!
Simplu!
Sincer sa fiu, nu stiu daca Nicu ii uraste pe “tradatori” )):- mai mult decat acestia il urasc pe Nicu. Si este PACAT!
Istoria a demonstrat-o si John Lennon a spus-o clar : “All we need is love”!
Not hate!
Curios cum acest blog prinde viata mai ales atunci cand “securea razboiului” este (din nou) dezgropata…Din nou…Pacat!
15/05/2009 la 14:07
@bantean
Cä esti fan Covaci am observat de mult pentru cä se vede de la o postä.
Exact de naivitatea ta si a altora ca tine se foloseste Covaci in ocazii ca la Antena 1 pentru cä el stie exact unde si cand sä plaseze anumite afirmatii ca sä obtinä efectul maxim. Ceea ce numesti tu “adevärat” si “rock” nu este decat un calcul rece si o diplomatie crasä ca a unui politician. Päi dacä pentru tine ästa-i adevär si rock, atunci nu mai am ce spune.
Acea “exaltare” sincerä cum spui tu nu-mi demonstreazä altceva decat faptul cä Covaci träieste in trecut, vrand sä pästreze structura de-atunci a trupei, structurä care nu mai poate functiona astäzi pentru cä ne-am dezvoltat foarte diferit si din punct de vedere filozofic dar si muzical. Eu nu pot accepta filozofia motociclistului, nefiind unul.
Comparatia Fomatiei Phoenix cu un trenulet fäcutä de Ovidiu este drägutä. Comparatia mea ar fi cu un birt in care unii inträ si altii ies.
Iar admiratia si recunostinta ta fatä de atitudinea lui durä si necontrolatä n-o inteleg de loc. Cine pretinde cä are o educatie si a fäcut o scoalä si o facultate nu poate sä-si permitä o asemenea atitudine. Un om cu pregätire se controleazä si are disciplinä.
Covaci a apelat intotdeauna la violenta fizicä in momentul in care i se terminau argumentele verbale si asta pentru cä in acel domeniu avea argumentul muschilor. Asa s-a-ntamplat si in 1978 in Germania cand s-a spart trupa pentru prima oarä.
15/05/2009 la 14:11
Pt Bantean
Eu nu spun ca esti fan Covaci si nici ca ii iei apararea.Chiar eu sint ca si tine.L-am aparat pe Covaci in anumite situatii si cred ca are dreptate in anumite treburi dar asta e alta mincare de peste.
A venit intrebarea despre Baniciu spontan dar tot spontan trebuia sa le zica alora ce doreau sa faca rating pe tema asta ca nu doreste sa discute pe tema indicata.
Eu sint anti-manelist.Si consider ca valorile trebuie sa se alieze impotriva non-valorilor.Cind Covaci se lupta cu Baniciu cistiga exact non-valorile.Cistiga exact manelistii.Urasc acest lucru.
15/05/2009 la 15:13
@Viespea.
“A venit intrebarea despre Baniciu spontan dar tot spontan trebuia sa le zica alora ce doreau sa faca rating pe tema asta ca nu doreste sa discute pe tema indicata.”
De ce? De ce sa faca Nicu Covaci asta? De ce sa nu raspunda asa cum crede el de cuviinta?
Mai ales ca nu doar “Covaci se lupta cu Baniciu” ci si Baniciu se lupta cu Covaci! Unii spun ca Baniciu a fost cel provocat. Greu de demonstrat, totusi. Dar daca chiar este asa, de ce a contraatacat Baniciu, in the first place…etc…
Eu zic sa lasam la o parte teoriile “conspirative”. Care este urmatorul pas?
Sa incepem sa speculam ca de fapt Covaci a “regizat” acest interviu si ca si-a scris singur intrebarile care sa-i fie puse…?
Si am sa mai pun paie pe foc. Unele manele sunt mai interesante, mai autentice si mai “distractive” decat multe alte “muzici adevarate” din Romania!
Cuvantul “manelist” la fel ca si “tiganesc” (tiganeste) este folosit simbolic. Inteleg asta. Pentru ca este gresit sa ataci TOTI tiganii si chiar totii manelistii, de fapt! (Mai ales daca ne-a mai ramas si ceva capacitate de a aprecia unele calitati muzicale -in general- si – de ce nu – simtul umorului!).
Am vazut o gramada de aparitii rock extrem de “triste” si patetice in numele “muzicii adevarate”, in timp ce anumite video-uri cu manele m-au facut sa rad si sa ma simt…bine! In timp ce rockerii mai sus amintiti emanau un comic involuntar, manelistii din video dovedeau un simt al umorului deliberat, autentic!
Dar, deh…nu am pretentia ca toti sa vada sau sa gandeasca ca mine.
Pe scurt, nu vad de ce, muzica proasta (nu-i dau un …nume, ptr. ca a generaliza este gresit!), ar castiga teren datorita contradictiei intre Covaci / Baniciu / Kappl…???
15/05/2009 la 16:06
OK, hai sa ne intelegem!
Nu ma bucur de loc pentru cele spuse de Covaci in direct la TV, la adresa lui Baniciu!
Putea da un raspuns mai diplomat, mai scurt, etc…Am inceput una din postarile mele “initiale” de mai sus, constatand ca Nicu a fost nediplomat si prea agresiv cu ocazia interviului!
Acestea fiind spuse, criricile aduse lui Baniciu au un sambure de adevar. Le-am scris (tot) mai sus, comparand felul de a canta solo sau in grup al lui Mircea.
Si prea multele cantari pentru bani ale acestuia au avut ca urmare si unele consecinte (artistice) negative: mai strecoara pe ici pe colo o “vorba”, o “strigatura”, cand nu prea e cazul, s.a.
Desigur, acestea sunt doar niste exceptii de la regula si “regula” este ca:
Mircea Baniciu este un solist vocal de exceptie. Am afirmat-o de f. multe ori! Sunt un fan!
As face totusi o paralele:
Nicu Covaci a fost de f. multe ori criticat de alti muzicanti, cateodata fani si -nu o data – de colegii de trupa cum ca ar fi un ghitarist mediocru.
Nu am s-o lungesc prea mult.
Covaci a facut (inca) un pas inapoi (pe scena), aducand in trupa inca un ghitarist: tanar, cu aparitie “moderna”, tehnica. Si a facut-o si in anii 70 si in anii 2000…
Pentru binele trupei!
A-ti insusi ev. critici aduse in mod constructiv si a le folosi pentru evolutia artistica personala dar si in interesul formatiei este de importanta vitala in existenta unei trupe.
Dar, de multe ori, apar ambitii personale, orgoliu, etc…si….
Sunt convins ca Baniciu va canta altfel in cadrul proiectului Kappl&Baniciu.
Sunt de asemeni convins ca Joji va fi mult mai diplomat si respectuos in a-l “produce” pe Mircea in acest context.
Dar ideea este clara: exista mereu ceva nou de invatat, exista mereu loc de “mai bine”, de evolutie…
In acest sens, poate, “marlania” lui Covaci de pe “sticla” il va ambitiona pe Baniciu sa canta si mai bine! De ce nu….?
Evident, daca se va intampla asa, “manelistii” vor primi o lovitura in loc sa castige teren…
15/05/2009 la 17:06
Oh, cata dreptate aveti d-le Kappl in privinta naivilor care cred orbeste-n Covaci. Ei cred ca daca omul acesta se uita drept in ochi si da cu pumnu-n masa este un tip sincer si moral. In spatele acestei atitudini de sinceritate decalrata se ascund de regula cele mai perverse caractere. Nu la fel fac si politicienii cand iau voturile naivilor? Ii privesc drept in ochi si le spun ca le vor face viata mai buna. Si ei naivii ii voteaza.
D-le Kappl, chiar daca sunt naivi care-l vor sustine orbeste pe Covaci, sa stiti ca datorita blogului dvs si al lui Baniciu multi s-au trezit. Si credeti-ma ca cei care se trezesc incep sa devina tot mai multi decat cei care raman orbi.
15/05/2009 la 20:02
Io nu tin minte sa il fi acuzat cineva pe Covaci ca ar fi un chitarist slab(iar colegii de trupa niciodata…pe Ioji chiar eu am incercat sa il intreb si mi-a raspuns diplomat ca nu e in masura sa comenteze tehnica lui Covaci).Eu unul chiar am fost f nemultumit cand l-a adus pe Gram, desi Cristi e un chitarist extraordinar care nu pot sa zic ca nu imi place cand il aud, dar pt mine de atunci Covaci parca a uitat sa cante la chitara si el totusi cu bune si rele(multe greseli de tehnica si acuma is tot mai multe ca au aparut si la acustica unde el nu prea gresea) era un chitarist cu un sound si un stil din anii 70 de care soundu-l Phoenix are nevoie.Insa el in ultima vreme are o problema, ca mai mult nu canta la chitara decat canta….cum e Negur Voda de ex mie mi se parea normal ca fiecare din ei sa aiba un solo, pt ca asa solo-ul ala a lui Cristi e foarte fain, da din pct meu de vedere pur si simplu nu se leaga cum trebuie cu soundul piesei(sau ma rog nu se lega, ca acuma nu se mai leaga nimic p-acolo).Is multe de povestit pe subiectu asta, iar a lauda un om ca pur si simplu a uitat sa cante la chitara de 5 ani incoace, nu mi se pare mare lucru….
15/05/2009 la 20:03
Domnule Kappl, am o intrebare in legatura cu trupa… Pacifica! Vad ca Vlady Cnejevici, Teo Boar si Cristi Iorga au devenit un fel de… trupa de acompaniament pentru proiectul Baniciu&Kappl. Mai exista trupa care se numea Pacifica? Daca da, este normal ca Leo Iorga si Marian Mihailescu sa fie dati la o parte de colegi in favoarea altor proiecte?
15/05/2009 la 21:01
Ma mir ca ma mai mir …
15/05/2009 la 21:31
Nu stiu de ce, dar am impresia ca noi nu am vazut cu totii aceasi emisiune…)):-
Pai, Covaci si Lipan au venit sa vorbeasca despre Phoenix-ul actual si despre proiectele prezente si viitoare ale trupei. Nu sa-l barfeasca pe Baniciu, Kappl, etc…
Dar…:
S-a discutat la inceput (din nou pentru a cata oara…) despre prima aparitie de dupa Revolutie. S-au dat raspunsuri …gresite : ba ca spectacolul a fost in ‘92, ba in 90. Oi fi eu …senil, dar eu imi amintesc foarte bine ca a fost in ‘91…deh, si ce conteaza…Un an, doi ici / colo…
A urmat intrebarea provocatoare despre Baniciu si brusc s-a enervat Covaci. A zis cateva vorbe pe care mai bine nu le zicea si apoi a trecut mai departe… Dar era f. clar ca era iritat de intrebare. Asa ca, nu vad cum se leaga acest lucru de planificarea rece, perfida de a-i “infige cutitul in inima” lui Baniciu??? Mie imi este cat se poate de clar ca Nicu nici macar nu avea chef sa vorbeasca despre asta!!!
Tandarica a fost intrebat despre proiectele lui paralele cu Phoenix. A raspuns evaziv (intrebarea era din nou provocatoare, daca ne gandim bine….). Dar, dupa ce a bajbait cateva vorbe, s-a intors din proprie initiativa la subiectul Baniciu, care se incheiase si mai bine-l lasa incheiat!
Iar noi, fanii, consideram ca Lipan a facut un gest…frumos. Eu zic ca revenirea la acel subiect atat de sensibil a fost mai degraba o greseala, in contextul interviului! Covaci s-a grabit sa incheie din nou subiectul, era deja nervos si – sincer sa fiu – mi se pare de inteles. Cu “chiu cu vai” s-a ajuns la discutia despre AnteMiorita. Era evident ca Nicu avea tot interesul sa vorbeasca despre acest proiect si nu sa raspunda la toate intrebarile tendentiose puse inainte de reporter(a).
Dar, acuma, toata lumea il acuza pe Covaci cum ca s-a folosit de acest prilej ca sa-l denigreze pe Baniciu sa castige voturi, etc., etc…
..cand de fapt doar orbii (alti orbi, de data asta) nu vad ca Nicu nu a venit la acea emisiune sa vorbeasca despre Baniciu sau Kappl sau fostul Phoenix…Deh….Ce sa-i faci. Eu sunt fan Covaci, sunt orb, asa ca nu am cum sa vad adevarul. Ma intreb atunci, cum de reusesc sa-l prezint cu atatea argumente CONCRETE? Ce este de fapt interesant: sa-l criticam pe Covaci pentru tot si in orice situatie sau sa fim obiectivi sau realisti.
Nu conteaza, se pare, ptr. ca ptr. foarte multi care scriu pe acest blog, vestita replica din A Few Good Man, este extrem de valabila. You want the Truth?
“You Can’t Handle the Truth” !
16/05/2009 la 10:06
@Ruxandra
Trupa Pacifica rämane intactä si n-are de fapt nimic de-a face cu proiectul Baniciu & Kappl. Pacifica are concerte poprii, CD-uri proprii si este o formatie de sine stätätoare. Teo Boar, Vlady Cnejevici si Cristi Iorga sunt colaboratori la proiectul Baniciu & Kappl ca artisti liberi profesionisti si ca muzicieni de sine stätätori. Intamplätor acesti trei muzicieni sunt totodatä si mebrii formatiei Pacifica. Cei trei muzicieni completeazä foarte bine Vocea si chitara acusticä a lui Mircea Baniciu si vocea si chitara bass a mea. Leo Iorga este solist vocal iar Marian Mihäilescu bassist. La proiectul Baniciu & Kappl cant eu la bass, deci trupä cu doi bassisti ar fi cam ciudatä. Solistul vocal al proiectului Baniciu & Kappl este Mircea Baniciu. Dacä l-am aduce si pe Leo Iorga in proiec, am avea doi solisti vocali si am risca sä copiem conceptul altor trupe care folosesc mai multi solisti vocali.
16/05/2009 la 10:28
@bantean
Este evident cä intrebäri in legäturä cu Baniciu, mai putin Kappl si Neumann, se vor pune si in viitor lui Covaci, oricat s-ar enerva acesta. De Phoenixul actual nu mai e mult de povestit asa cä reporterii vor reveni intotdeauna la formula de aur a trupei, oricat ar zice Covaci cä el e singur Phoenix. Modul in care s-a purtat el cu Ovidiu in acel interviu Antena 1 este sub orice criticä si de neiertat. Tin minte cä mä lua si pe mine ca alibi, ca decor la interviuri televizate, ca sä arate publicului cä nu e singur dar eu mai bine täeam pentru ca sä evit momente penibile ca cele cu Ovidiu.
Pentru purtarea lui Covaci nu existä nici o scuzä. De aceea ar fi bine sä intrerupem cu argumentele.
16/05/2009 la 13:30
@Kappl
De acord! Nu am sustinut nici o clipa ca cele spuse de Covaci au fost OK. Personal am simtit un “junghi” in inima si un…gol in stomac auzind toate acele vorbe. Am si scris asta. In plus, nici felul lui de exprimare nu este “pe gustul meu”. Doar ca asa cum Covaci a “luat-o razna” cu ocazia interviului, spunand ce a spus, am constatat ca foarte multi “anti fani” (ca ante fani nu suna corect)):- au inceput sa o cam ia razna pe acest blog “construind” tot felul de scenarii …neexistente. Daca tot il criticam pe Nicu ptr. cee ce a facut, propun sa nu fim ca…el.
Pace!
@free62
Eu am crescut cu Phoenix. Si sunt de acord cu tine! Scriam chiar la un moment dat pe acest blog ca unul din elementele importante ale sound-ului Phoenix (anii 70) era sound-ul (LoTech)):- si stilul (mai naiv) de a canta al lui Covaci. Mi s-a parut intotdeauna mai personal, original fata de altii chitaristi (mai “buni”) de atunci. Nici eu nu am simtit ca ar fi fost nevoie de “intariri”.
Dar “vorbele” umblau, critici AU FOST. Se faceau comparatii cu Aldea, Tudoran, etc…
Si asa a aparut Erlend Krauser.
Ideea de baza ramane. Covaci alegea oamenii cei mai buni si talentati la Phoenix. Are dreptate cand spune : “cei mai buni dintre cei mai buni”…
A progresat mult ca si chitarist. In ultimii 2 ani, nu stiu…dar prin 2005 (la re-apogeul Phoenix), Nicu canta si el, individual mai bine ca orcand la chiara.
Asta nu l-a impiedecat sa “intareasca” (din nou) trupa la “propriul lui compartiment”. Discutabila “intarire”. Se poate. Dar, trupa suna f. bine si cu Gram. De ex. video-ul din 2005…
Mie personal , de ex., nu mi-a placut prea mult exagerarea viorii in sound-ul Phoenix. Asa cum era in anii 70 era perfect. Cand Joji lua vioara ca o “surpriza” si schimbare de atmosfera la “Negru Voda”. Dar Mani a schimbat mult in acest sens si nu inspre bine. Parerea mea! Pe de alta parte, luate in sine, solo-urile lui Mani erau f. spectaculoase si, live, aduceau inca un moment de “tensiune” (pozitiva) in aparitiile trupei. Dar, eu zic, ca s-a abuzat de vioara….Asta e….
Cand am scris insa aceste lucruri, despre Covaci (luand in trupa chitaristi mai tineri, mai tehnici, etc…), ideea era ,oricum, alta….!
Ma refeream la atitudine si nu la aspectul estetic.
16/05/2009 la 14:44
@bantean
Acei anti fani, cum ii numesti tu, au fost inaintea unor incidente, fani Phoenix. Acestia au avut curajul sä recunoascä realitatea si adevärul si sä rästoarne statuia pe care si-a construit-o Covaci din sudoarea noasträ, a celora din “umbra” lui. Voi, fanii lui Covaci, nu sunteti adevärati fani Phoenix pentru cä dandu-i acestuia apä la moarä nu faceti altceva decat sä-i confirmati atitudinea si faptele care au dus de fapt la destämarea formatiei Phoenix. BASTA!!! Voi nu aveti habar cum sunteti manipulati de persoana lui impozantä si de sloganurile pe care le repetä la nesfarsit. El cunoaste exact efectul vorbei care se repetä, asa cum o stiu si cei care fac clipuri de reclamä. Cu cat repeti mai des o formulä, cu atat mai intens se impregneazä aceasta pe materia cenusie a unora. BASTA!!!
Si totusi ai dreptul sä-l admiri si sä-l aperi. Dar eu nu-teleg de ce nu iei contactul cu idolul täu, de ce trebuie sä ne abatem intotdeauna de la subiectul topicului afisat pe blogul meu. Recunosc, si eu sunt de vinä pentru cä mä las provocat. Dar asta e…
16/05/2009 la 15:04
@Joji
Eu imi permit sa ma consider fan Phoenix deoarece am crescut cu aceasta trupa si am iubit-o din prima clipa si pana acum!
Cu tot respectul dar ma intreb daca toate aceste defecte ale lui Covaci nu sunt si calitati? Iar aceste calitati sa fie o parte (importanta) a existentei si perpetuarii in timp a acestei trupe devenita legenda…?
Cat despre a lua legatura cu “idolul meu”, ce sa spun…?
Voi sunteti cu totii idolii mei si ma doare ca s-a ajuns la situatia la care s-a ajuns. Iar el, N. Covaci stie asta ptr. ca i-au spus-o destui fani (si chiar idoli) de la “spargerea” trupei (de aur!) si pana in prezent.
Respect!
16/05/2009 la 16:56
@bantean
Defectele sunt calitäti dar negative. Acestea nu au dus in nici un caz la perpetuarea trupei ci di-mpotrivä, au mentinut in continuu starea de agonie a ei si au paralizat creativitatea membrilor. Crede-mä, am träit-o pe pielea mea. Din cauza acestor calitäti ale lui Covaci l-au päräsit aproape toti Phoenixii in afarä de Ovidiu. De Moni Bordeianu nu vorbesc pentru cä el e doar invitat. Mai vorbim noi cand va pleca si Ovidiu.
16/05/2009 la 17:52
@kappl
Sunt de acord, dar au fost si momente (multe!) cand trupa a fost creativa, in ascendenta si a creat istorie. Culmea, dar asta se intampla in plin regim Ceausist si cand multe (cele mai multe) trupe nu rezistau ci se lasau invinse de greutati… Stiu ca toti ati facut foame atunci si ati pus umarul, dar tenacitatea ,atitudinea, “defectele” lui Nicu au ajutat mult la “lupta” cu autoritatile si dictatura (politica, nu a lui…)):- de atunci…
La asta ma referam…
Ce s-a intamplat dupa revolutie, este altfel. Dar si ce s-a intamplat in Germania este….altfel.
In plus, asa cum spuneam : la 60 nu mai e ca la 20.
Cu siguranta, defectele lui Nicu se transforma din ce in ce mai mult in “negative” si exista riscul ca trupa sa se stinga definitiv in curand.
Dar eu nu pot sa vad Phoenix-ul doar uitandu-ma la ceea ce s-a intamplat in ultimii ani. Cu atat mai mult cu cat istoria s-a scris atunci.
Respect!
16/05/2009 la 18:18
@bantean
…dar bine-teles cä nu vorbesc de anii 70 ci mä refer mai ales la perioada de dupä 1977. La aceastä perioadä dintre 71 si 77 se reduce si creativitatea maximä a trupei. Deci atunci, dupä plecarea din tarä a-nceput mizeria si a durat panä acuma cu diferite intensitäti. De cate ori m-am intors in trupä am sperat cä se-mbunätätesc lucrurile dar am sperat degeaba.
16/05/2009 la 19:09
Despre Phoenix io zic ca s-a terminat povestea in 1976-1977.Timpul i-a despartit pe toti.Fiecare a luat-o pe drumul lui si in timp fiecare si-a facut alt stil.Si un altfel de a vedea trupa Phoenix.Dupa 1989 au zis cu totii sa puna de o renastere a Phoenixului.Dar sa vezi dracie,diferentele aparute in timp si-au spus cuvintul.Fiecare o tinea pe-a lui.Fiecare dorea sa-si impuna propria idee si propriul stil in Phoenix.Publicul ii vedea pe scena impreuna si credea ca s-a unit Phoenix.Dar ce vedea publicul era doar o imagine falsa.In culise fiecare se uita urit la celalalt si stringea din dinti.Pentru ca trebuia sa existe si un dictator care sa-si impuna vointa s-a intimplat sa fie Covaci.Care era avantajat si de faptul ca era mai vechi in trupa decit ceilalti,poate si pentru ca dadea cu pumnul.Ceilalti au strins din dinti pina n-au mai putut.Cind n-au mai putut au plecat din trupa.Dupa ce si-au realizat ceva proiecte personale s-a intimplat minunea dracului ca s-au intilnit din nou.Si au luat-o de la inceput,cu renasterea,cu strinsul din dinti,cu eliberarea din inchisoare.Era clar si vedeau toti chiorii si auzeau toti surzii ca ceva nu merge.Nu ma intereseaza a cui era vina.Problema este cum ziceam ca Phoenix si-a terminat povestea in 1976-1977.Dupa 1989 trebuia Nicu Covaci sa se intoarca in Romania si sa-si faca proiectele muzicale sub alt nume[Probabil tine sa intre in cartea recordurilor prin vechimea unui nume].La ora asta nu se mai plingea ca n-are fani.La rindul lor si ceilalti si-ar fi facut proiectele personale.Iar daca s-ar fi reintilnit,trebuiau s-o faca doar daca in proiectele alea se regaseau cu totii.
Cel mai bine l-ar avantaja pe Nicu Covaci acum sa renunte la numele Phoenix.Nu intr-un nume sta succesul.Probabil a cazut in greseala de a crede ca numele Phoenix ii garanteaza succesul.Este fals.Cu plecare lui Baniciu,Ioji si Mani trebuia sa puna punct activitatii trupei Phoenix.Nu era mare brinza sa faca o noua trupa cu alt nume,impreuna cu Cristi Gram,Bogdan Bradu,Tandarica[daca dorea] si cine mai este pe acolo.In felul asta nu-i mai dadea nimeni in cap.Si daca nu avea succes cu noul proiect era mai usor.Nu-i spunea nimeni c-a stricat trupa Phoenix.Fara Baniciu,Ioji si Mani chiar daca are succes tot prost ii va mere daca nu renunta la numele Phoenix.In afara de asta mai are si alte probleme.Dar nu-i locul lor aici si e treaba lui daca vrea sa se chinuie cu vocea actuala sau daca nu vrea sa plateasca mai bine un sunetist foarte bun.Ca exista in Romania sunetisti,degeaba zice el ca nu exista.Numai ca aia cer bani multi,ca de aia sint profesionisti.
De acum nu ma mai uit la tv cind vad pe vreunul din ei ca zice ceva urit de altul.Nu o sa ma uit pentru ca nu cred pe niciunul 100%.Si nici nu ma las manipulat de vreo parte.
17/05/2009 la 09:57
Daca nu ar fi Baniciu si Kappl, spiritul phoenix ar fi mort. Ceea ce face Covaci muzical nu e Phoenix.
Legat de vioara lui mani, eu, dimpotriva, cred ca succesul anilor 90 al trupei se datoreaza in buna masura imaginii si sunetului lui mani. A fost elementul de pitoresc al trupei. Se pare ca Mani nu canta pe scena in proiectul Baniciu&Kappl si zic eu ca e o mare pierdere.
17/05/2009 la 11:02
@marcu
Cu Mani ai perfectä dreptate. Cand se va ivi ocazia il vom invita si pe Mani la concerte Baniciu & Kappl.
17/05/2009 la 14:45
Intr-adevar, Covaci foloseste abuziv numele de Phoenix. A ramas doar eticheta. Iar cu eticheta asta el face bani acum. Si mai face si pe principialul si pe moralul. Ca el duce trupa de ani de zile cu sacrificii. Prostii de adormit copii. Sa inteleg ca acea cantare de la ziua lui Geoana a presupus mari sacrificii. Eu zic ca dimpotriva in ultimii ani, Phoenixul a facut bani usor, nemeritat. S-a folosit brandul Phoenix si nimic mai mult. Nu e nicio munca si niciun sacrificiu in activitatea lui Covaci. Practic munca lui de creatie artistica e nula.
La brandul Phoenix nu a contribuit doar el. Ceea ce face el acum folosindu-se singur de acest brand se cheama hotie.
17/05/2009 la 14:53
Nu inteleg cum au putut accepta Josef Kappl si Mircea Baniciu sa apara pe productia “Baba Novak” care este mai degraba proiectul personal al lui Covaci?
Pe acel album e garnitura de aur a trupei. Toata lumea se astepta la ceva tare de tot. Practic Covaci a distrus adevarata renastere a Phoenixului, care putea veni odata cu acel album.
Presupun ca el e si principalul beneficiar din acea productie.
17/05/2009 la 15:23
@marcu
“….Ceea ce face Covaci muzical nu e Phoenix.
Legat de vioara lui mani, eu, dimpotriva, cred ca succesul anilor 90 al trupei se datoreaza in buna masura imaginii si sunetului lui mani. A fost elementul de pitoresc al trupei. Se pare ca Mani nu canta pe scena in proiectul Baniciu&Kappl si zic eu ca e o mare pierdere”.
Probabil esti mai tanar. Doar asa se pot explica cele scrise de tine…:
Covaci si Bordeianu canta 100% Phoenix. Phoenix-ul din anii ‘60.
Dar stiu ce vrei sa spui….si sunt de acord….
Iar daca ai fi ascultat (si trait atmosfera) Phoenix-ului din anii ‘70 ai fi putut intelege mai bine de ce sound-ul cu ABUZ de vioara NU a fost …Phoenix. Pe de alta parte, la cate probleme au fost la anumite concerte din anii ‘90, a ma referi (sau a insista prea mult) asupra acestui aspect estetic este in mod sigur exagerat…Mani a “salvat” cu siguranta multe spectacole Phoenix de la o atmosfera …plictisitoare, atunci cand trupa a cantat live mai prost decat ar fi trebuit…
Dar eu raman la parerea mea. Ca sa intelegi mai bine ceea vreau sa spun, am sa “ilustrez” cu acest clip…:
http://www.youtube.com/watch?v=-z9Yuq1vufo
O fi piesa asta o “gluma country” si la stilul respectiv (“american”), vioara o fi avand ea un rol important. Dar chiar sa cante incontinuu!? TOATA piesa???
Macar la strofe sa ne lase sa “respiram” un pic. Ma dor dintii cand trebuie sa ascult toata piesa cap/coada.
Imi cer scuze, nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar trebuie sa-mi spun si eu parerea….Sorry.
Si recunosc, nu-mi prea place vioara, in general. Ce sa fac? Scuze…
17/05/2009 la 19:36
De abia aseara am auzit de noile atacuri la adresa domnului Baniciu venind de la domnul Covaci, si m-au intristat foarte tare. Am fost la concertul Phoenix din Bucuresti de pe 7 mai si mi-a placut foarte mult, dar ce am vazut mai sus in inregistrarea live de la Sala Palatului postata de free62 (caruia ii multumesc pe aceasta cale pentru ce a facut) este adevaratul Phoenix. O insiruire mare de cuvinte este de prisos; toti cei de pe scena de la momentul respectiv erau una cu muzica lor si o cantau pana la epuizare cu maxima pasiune, dupa cum se si vedea. Nu o sa uit niciodata primul concert Phoenix vazut de mine in 2006, cand promovau albumul Baba Novak si au cantat la Braila. Asteptam de mult sa ii vad si mi-au dovedit inca o data (desi dupa ce am ascultat Cantafabulele nu mai era nevoie) calitatea lor de muzicieni de inalta clasa. Cred ca fiecare din partile implicate in conflictul actual are dreptate, intr-un anumit mod si o anumita proportie, dar recunosc ca nu imi place ca domnul Covaci este atat de arogant si uita imensul aport adus de Mircea Baniciu si devotamentul sau fata de Phoenix. Mai degraba as fi zis ca Bogdan Bradu nu intra bine pe versuri, cum s-a intamplat in mai multe ocazii, si nu Mircea Baniciu. Si sa nu uitam ca domnul Bradu are vocea mai tanara decat a lui Baniciu, deci ar trebui sa se poata impune mai bine. Dar nu vreau sa atac pe nimeni caci si domnul Bradu este bun la ceea ce face. Nu stiu ce sa zic ca sa inchei, decat ca cele doua concerte la care am participat in Bucuresti, cel cu Mircea Baniciu si prietenii sai si cel Phoenix de pe 7 mai mi-as fi dorit sa fie unul si acelasi. Cat despre Phoenix, se pare ca va arde de cate ori va fi nevoie. Dar sunt sigur ca in cele din urma isi va confirma reputatia de pasare care renaste si de rara avis in contextul muzical actual (mai ales cel romanesc). Voi reaminti aici vestitele versuri:
Ai zburat prin abis cat clipesti dintr-o geana,
Asta asa a fost scris, sa veghezi peste noi…
Toate cele bune!
18/05/2009 la 11:24
Ana , o parte a comentariului tau o cam ia razna !Sincer.
Sau vorbesti din zid ?
18/05/2009 la 12:44
Mai fratilor nu inteleg ce cauta fanii Covaci pe acest blog. Daca e asa de nemaipomenit Nicu al vostru, de ce nu si-a facut blog sa va educe sa aveti sira spinarii, ca doar asta e misiunea lui pe pamant. Tot veniti sa justificati aberatiile lu Covaci. Faceti frate fan club Covaci si cantati-i in struna acolo. Aici e locul adevaratilor fani Phoenix reprezentati de proiectul Baniciu&Kappl.
18/05/2009 la 17:42
@nasty
Cei care sunt de o varsta apropiata cu…”Phoenix” si au crescut cu aceasta trupa, fiind fani ADEVARATI ai formatiei de zeci de ani, stiu destul de multe lucruri legate de istoria acestei trupe. Lucruri care foarte multi din cei tineri (noii fani Phenix!) nu le stiu!
Eu ma numar printre cei care au crescut cu Phoenix. In plus sunt si eu timisoarean ca si ei!
Am fost considerat fan Covaci atunci cand am scris diverse lucruri in numele ….adevarului istoric al acestei legende.
Dar asa cum Joji si Baniciu vor (pe buna dreptate!) ca anumite lucruri sa iasa la lumina, tot asa, este bine (noi fanii: cei noi dar si cei vechi!) sa nu uitam si MERITELE lui Nicu Covaci.
M-as duce pe blog-ul lui Nicu, daca ar exista. I-as spune si lui parerile mele de fan, la fel de obiectiv cum le scriu si aici!
Dar, Nicu nu are blog. Mai mult decat atata, el a atacat personal si oficial alti fosti colegi de trupa (mult) mai putin (sau aproape de loc) prin comparatie. A facut-o acum la Antena 1. In rest, a spus cu diverse prilejuri, dicerse “povesti” considerate neadevarte sau nedrepte de unii dintre ceilalti membrii ai trupei! De ex. “contractul” impus lui Joju, Mani sau controversata plecare a lui Baniciu din trupa. Nu stiu. Nu stim…
Se pare insa ca nimeni nu poate sa nege, de exemplu, cum ca Baniciu nu a venit sa cante la “acel” spectacol Phoenix si s-a dus -in schimb- la un “ciubuc”, mintind …altceva.
A vrut probabil sa-i “transmita un mesaj” lui Nicu Covaci, sa-si spuna un anume punct de vedere. Dar nu s-a gandit atunci nici la numele Phoenix, nici la ceilalti colegi de trupa pe care-i afecta si mai ales – nici la fani. Asa ca, eu zic ca am “dreptul” (ca fan statornic!) sa-i spun lui Mircea: nu a fost OK ce ai facut!
La fel cum am “dreptul” sa-i spun lui Covaci:
NU a fost OK ca Baniciu nu a fost inclus in trupa cand s-au primit medaliile de la Basescu!!!
sau:
Mony, cu tot respectul, nu este la fel de bun si – chiar – “la fel de Phoenix” ca Baniciu!
etc…
Uite, ca i-am spus si lui Covaci ce nu-mi convine si ce cred eu ca nu este OK…
Si as mai avea destule sa-i spun!
Dar, in acelasi timp, NU am cum sa NU ii multumesc (si lui Nicolae Covaci!) pentru PHOENIX!
Faza cu “brandul” este adevarata. Problema este insa ca mai toti incearca sa se foloseasca de acest brand intr-un fel sau altul.
Chiar si din cei prezenti in trupa prin anii ‘60.
Altii, s-au dat la o parte. Isi vad linistiti de treaba…Deh, o fi insemnand si asta ceva…
Ma rog, din respect pentru TOTI membrii trupei si in special pentru Joji Kappl care este gazda noastra pe acest blog, am sa incerc sa ma feresc de alte comentarii pe viitor.
Pentru fanii (mai tineri) Phoenix, un sfat, totusi: incercati sa invatati istoria acestei trupe, inainte de a va arunca in tot felul de comentarii – de multe ori – lipsite de respect fata de niste oameni care – daca nu altceva – sunt mai….batrani decat voi!
“Pe vremea mea” invatam acest lucru la scoala si il respectam cu sfintenie…
Succes!
Respect!
18/05/2009 la 18:55
@bantean
Varsta nu scuzä faptele, iar faptele atrag dupä sine respectul sau nerespectul!!!
19/05/2009 la 09:31
@TUTURORA
AICI AS DORI SÄ TRAGEM O LINIE SI SÄ TERMINÄM DEZBATERILE IN LEGÄTURÄ CU COVACI SI PHOENIX. AJUNGE!!! PENTRU CÄ IN PRIMUL RAND NE-AM ABÄTUT RÄU DE TOT DE LA SUBIECTUL TOPICULUI.
IN AL DOILEA RAND VREAU SÄ VÄ SPUN CÄ PANÄ ACUMA NU AM STERS COMENTARII DECAT UNUL SINGUR, IN CARE AUTORUL SÄRISE PESTE CAL. DAR DE-ACUMA INCOLO NU MAI VREAU SÄ AFISEZ COMENTARII PRIN CARE AUTORUL VREA SÄ IA IN APÄRARE ATITUDINEA DE NEIERTAT A LUI COVACI. PENTRU PURTAREA LUI NU EXSTÄ NICI O SCUZÄ, BASTA. CINE NU-SI DÄ SEAMA DE POLITICA LUI SI DE CEEA CE A URMÄRIT EL INTOTDEAUNA, TREBUIE SÄ FIE ORB.
ROG PE CEI CARE II IARTÄ GRESELILE SI-L INTELEG, SÄ-I SE ADRESEZE LUI DIRECT.
VÄ MAI SPUN INCÄ O DATÄ: PHOENIX CU IOJI KAPPL NU VA MAI EXISTA.
MULTUMESC PENTRU INTELEGERE.
11/06/2009 la 18:24
Ioji, sunt un aroman care adora “Canticlu a cucuveaul’ei”. Caut in disperare versurile asa cum au fost scrise in original de Foarta. Am incercat sa le scot dupa ureche, si tot ce am obtinut am postat aici:
http://daimadeadun.wordpress.com/2009/04/07/phoenix-canticlu-a-cucuveaual%e2%80%99ei/
Ma poate ajuta cineva?
12/06/2009 la 11:53
@Emil Carageorge
am sä-ncerc sä-ti procur eu textul de la “Canticlu al cucuveauäliei”.
12/06/2009 la 15:09
@Emil Caragorge
Am afisat o paginä subordonatä paginii “CANTAFABULE-texte” cu textul “Cintic-lu a cucuveauä-lliei” asa cum l-au scris autorii si cum l-am cantat pe disc.
03/07/2009 la 05:25
Concerte -> inregistrari (legit sau nu). De unde atata popularitate la partidul asta al Kiratzilor in Germania, domnule Kappl?
http://technology.sympatico.msn.ca/News/ContentPosting?newsitemid=307422434&feedname=CP-CONSUMER-TECH&show=False&number=10&showbyline=True&subtitle=&detect=&abc=abc&date=True&pagenumber=1
03/07/2009 la 08:36
@Eduard Antoniu
In Germania nu se bucurä de nici o popularitate. Poate in Canada prin presä.
14/07/2009 la 16:35
Sa ne aducem aminte pentru ca e greu de uitat: http://www.gandul.info/politica/de-ziua-lui-geoana-a-inchiriat-teatrul-bulandra-si-pe-dan-puric.html?3928;4637272
14/07/2009 la 19:14
Asta a facut Covaci tot timpul, a muls euro de la Miorita. Cu mana a muls Miorita de euro, cu gura a injurat-o cat a putut.
02/08/2009 la 22:46
Foarte reusit concertul de vineri din Timisoara. Domnule Kappl, va multumesc din suflet pentru recitalul oferit cu ocazia acestui eveniment important.
04/08/2009 la 13:25
A fost minunat la Vama Veche! Nu credeam ca dupa minunata prestatie a celor de la Iris o sa ma mai entuziasmeze si altceva. Cu toate astea ati fost magistrali domnilor si am ramas pe baricade, cantand pana in ultimul minut- ba chiar si dupa terminarea concertului.
Jos palaria!
05/08/2009 la 17:02
Multumesc “iordan 7″, multumesc “zapacita”, si multumesc tuturor celor care ne-au sustinut si in Timisoara si la Vama Veche däruindu-ne momente de neuitat. Sper sä putem repeta cat mai des acele momente sublime de o intensitate emotionalä incomparabilä.
07/08/2009 la 06:59
Asteptam concerte si in Bucuresti, pentru ca a fost ceva pauza pe aici. Vrem sa traim si noi astfel de momente impreuna cu artisti de valoare. Apropo, cum merge proiectul Mesterul Manole? Va ganditi sa faceti un turneu de promovare? Sunt ceva sanse sa vedem spectacolul anul acesta? Multumesc!
07/08/2009 la 10:20
@Marius Emil
Vom canta cu mare pläcere si-n Bucuresti de-ndatä ce se va ivi o ocazie.
Proiectul Mesterul Manole se va realiza in colaborare cu Primäria orasului Timisoara si cu Filarmonica Banatul. Premiera va avea loc in Timisoara in anul viitor.
10/08/2009 la 20:02
‘Naseara, am fost la concert la folk you si a fost extraordinar(eram in fata scenei, chiar in fata dumneavoastra cu tricou cu pink floyd:”>), va felicit pentru tot! Am numeroase poze si sunt foarte bucuroasa sa vi le ofer daca doriti:D va respect nespus pentru munca dumneavoastra. mi s-a parut cam ne la locul sau faptul ca mircea a reamintit de phoenix …. dregand-o la sfarsit cu ” aveti jumatat de trupa aici” mmm asta a fost asa doar ca sa fie dupa parerea mea. oricum chiar dupa iris, desi a fost in van afirmatia lui tetea ca nu veti mai avea succes dupa un astfel de recital, sa nu uitam totusi ca iris a inceput ca o formatie de liceu cu coveruri in mare parte de la phoenix, si multi multi multi ani phoenix le-au fost idoli, ati avut un succes extraordinar si ati oferit publicului un sfarsit de folk you 2009 exemplar. In numele tuturor fanilor va multumesc enorm. As avea o intrebare, daca se poate, de ceva vreme ma tot contrazic cu tata cum ca acum un an de ziua “pitestiului” mai exact 21 sau 22 mai ati cantat cumva in centrul orasului la clape in componenta trupei de atunci de pe scena Covaci, Gram, Contras, Colen, Tandarica Bogdan Bradu si bassistu ala ungur cred nu stiu cum il cheama. Asa a fost? Ati cantat cumva acolo la clape?
:”> eu cred ca nu rati dumneavoastra, dar tata sustine ca nu e asa. Imi puteti spune, va rog :”>?
10/08/2009 la 20:08
aaa atunci era si moni bordeianu invitat special la concertu din pitesti , uitasem
11/08/2009 la 09:29
@Iunker Ana
Multumesc pentru felicitäri. Intr-adevär n-a fost usor pentru noi sä cantäm la ora 3 noaptea, dupä performanta bombasticä a trupei Iris. Dar dupä cateva minute dupä ce am inceput concertul nostru, publicul ne-a spulberat toate temerile.
In ceea ce priveste concertul de care spui, ai castigat pariul cu tatäl täu: la clape a fost Dzidek Marcinkiewic, un prieten vechi de origine polonezä, care träieste de 30 de ani in Germania, iar bassistul era Volker Vässen tot din Germania.
11/08/2009 la 19:38
D-le Ioji, multumesc foarte mult pentru raspuns. Toate bune!
11/08/2009 la 20:42
Cand ati inceput colaborarea cu Dzidek Marcinkiewic? Parca ati contribuit si la un album al sau.
12/08/2009 la 10:22
@bansaraba
ne cunoastem cam din 1989 – 1990. Dzidek a participat la cateva concerte Phoenix, printre altele si la concertul Aniversare 40. De asemenea a participat la cateva piese de pe Productia “Cantafabule 1998″ (vezi introducerea de la “Invocatie” – afisatä in http://www.myspace.com/kapprock . Iar eu am participat ca bassist la vreo 3 piese pe albumul lui solo “Special Experiment”.
18/08/2009 la 13:38
@Iunker Ana : esti foarte prost informata, Iris nu a inceput cu coveruri Phoenix, eventual cu coveruri Free, Bad Company sau Ac/Dc, la fel ca Phoenixu(Sfintii mai exact) de altfel. mai informeaza-te si mai povestim.
Daca tot sunt aici va felicit si eu pentru recitalul din Vama nu stiu, da e foarte placut sa mergi la Phoenix(jumatatea mai talentata
) si sa vezi ca oamenii de pe scena chiar se bucura ca sunt acolo parca te face si pe tine ca spectactor sa te simti mai bine. O zi buna !
19/08/2009 la 15:42
Plus de asta, IRIS nu a inceput ca o formatie de liceu.
23/08/2009 la 20:17
@miragecj : nu stiu despre Iunker Ana ,dar tu esti neinformat in stil mare
Si nu,nu au inceput pe coveruri phoenix ,ia intereseazate si vorbim .
Si ce vrei sa spui cu . . “jumatatea mai talentata” ?
24/08/2009 la 12:23
@kappl : Desi intro-ul dumnealui de pe “Invocatie” e interesant, dl. Marcinkiewic nu se ridica – in opinia mea – la nivelul lui Spitzy Reininger. Ultimul mi se pare mult mai inspirat.
24/08/2009 la 20:29
@ Strajerul: Desi nu e locul unei discutii despre IRIS, imi permit sa adaug si comentariul asta. Cred ca ar trebui sa te mai informezi in ce priveste trupa respectiva si despre inceputurile ei.
Iar in ce priveste “…jumatatea mai talentata”, urmareste recitalul de la Folk You 2009 (si nu numai) si iti vei da seama (cred sau sper).
24/08/2009 la 20:52
@miragecj, Stejarul, cantafabule
…”jumätatea mai talentatä” nu-i nimic altceva decat o glumä. Deci nu-i cazul sä vä bateti capul cu asemenea cuvinte spuse candva de Mircea Baniciu intr-o doarä.
24/08/2009 la 20:58
@Kappl: Stim de faptul ca este o gluma si chiar am intepretat-o ca atare.
24/08/2009 la 22:14
@Cantafabule
M’a bufnit asa mult rasul cand am citit mesajul de mai sus,dragule uite ..sa ma informez eu legat de Iris chiar nu are sens,stiu foarte bine ceea ce stiu,ai gresit persoana

;incearca totusi sa nu mai generalizezi ,toti sunt buni ,nu exista termenul”jumatate”
Cat despre “folk you 2009″ accidental am fost si eu prin zona ,cel putin in trecere ..sa imi dau seama ce ? din nou intreb “jumateatea talentata ..? ”
D’le Kappl stiu cand cineva glumeste
Sfatul meu Cantafabule,nu te mai pripi cu drepturi la replica,mai ales cand nu ai idee cu cine vorbesti,iar daca ai dreptate legat de ceva anume,mai taci si fai pe prostu si lasa’l pe ala destept sa se faca de ras
24/08/2009 la 22:17
Ps. d’le kappl in seara asta ,dimineata acum .. .am patrulat putin pe net si am gasit o chestie draguta ,cand aveti timp aruncati o privire
http://www.youtube.com/watch?v=o2nTLf7h_tQ&feature=PlayList&p=EA4FDF742ABC38E2&playnext=1&playnext_from=PL&index=8
Cantecul apartine unei trupe foarte dragi mie
25/08/2009 la 19:39
Curiozitatea mea de om prost ma impinge sa intreb cu ce “vedeta” stau de vorba.
27/08/2009 la 06:38
@Cantafabule
Cu Naomi O_o .. flacau pun punct discutiei aici ,prevad cu nu o sa am cu cine discuta .
Have a happy life.
27/08/2009 la 17:26
@Strajerul:
Pustiulica, sunt total in asentimentul tau si-ti raspund cu aceleasi vorbe. Have a nice day!
27/08/2009 la 19:24
@Stejarul si @cantafabule
n-ar fi räu sä-ncetati acest conflict lipsit de vreun rost, cu usoare tendinte de escalare.
Multumesc.
27/08/2009 la 21:35
Daca la 60 de ani mai sunt “pustiulica” atunci mersi pentru compliment
@Kappl
Nu este nici un conflict,dar pur si simplu ma amuza,toate cele bune
27/08/2009 la 21:51
@ Kappl:
Din partea mea, e considerat incheiat. De fapt, nici nu am inceput eu asa ceva.
30/08/2009 la 20:04
Domnule Kappl am ascultat pe myspace cele 3 melodii (invocatie, paparuga si cocosii negrii) si imi dau seama ce pierdere ar fi, ca acest cd (Cantafabule ‘98) sa nu iasa niciodata pe piata:((
Exista posibilitatea aparitiei acestui disc (legal desigur) fara acceptul domnului Nicu Covaci?
Va multumesc anticipat pentru raspuns
30/08/2009 la 23:17
ziua buna. Imi pare rau sa vad ca am starnit conflicte pe tema iris. Nu am avut intentia sa fac asta, anyway, acum am vazut ca veti avea recital la stufstock :d (mi-a venit inima la loc! Cu putin timp in urma fusesem informata ca din pricina lipsei de fonduri nu se va mai desfasura) eu voi fi acolo la concert pentru a va revedea.in ce formula veti canta? Multumesc frumos pentru tot ce faceti pe scena pentru noi!
31/08/2009 la 08:31
@bluesman
färä acordul lui Covaci nu voi putea scoate Cantafabule ‘98 pe piatä, desi este productia mea deoarece aceasta n-a fost plätitä de cätre Covaci din fonduri preväzute pentru ea. Treaba e mai complicatä decat pare. Deci va trebui sä mai treacä o vreme panä voi putea scoate acest disc. Imbucurätor este insä faptul cä acest material nu-si va pierde valoarea in timp, ci di-mpotrivä.
31/08/2009 la 08:37
@Ana Iunker
la Golden Stufstock vom canta in formula “Baniciu & Kappl” ca-ntotdeauna:
Mircea Baniciu – solist vocal, chitarä
Josef (Ioji) Kappl – chitarä bass, voce
Vladi Cnejevici – taste, voce
Teo Boar – chitarä electricä si acusticä, voce
Cristi Iorgaa – baterie
31/08/2009 la 12:29
super! Multumesc frumos
04/09/2009 la 08:38
Domnule Kappl in aceste secvente facute de TVR http://www.youtube.com/watch?v=HlC0zD5WeEo&feature=channel observ ca este suprapusa ” Invocatie ” de pe Cantafabule ‘98, si Pasarea Rock de pe “Aniversare 35″ sau ma insel eu?
Daca da, stiti cumva daca filmarile au fost facute si cu sunet?
Va multumesc anticipat de raspuns!
06/09/2009 la 22:31
superb la stuffstock! felicitari inca odata!
16/09/2009 la 08:31
Felicitari pentru participarea alaturi de Farfarello in concertul de aseara de la “The Silver Church”! Ne-am simtit minunat, a fost o senzatie reciproca de apropiere (noi ne-am simtit aproape de voi, dar si pe voi v-am simtit la fel de aproape). Ne-au placut mult si momentele de virtuozitate, am apreciat prezenta in sala a unor buni prieteni ai vostri, artisti, ca Mircea Baniciu, Vlady Cnejevici, Costin Petrescu etc.
Asteptam mai des astfel de evenimente in Bucuresti, alaturi de cei amintiti.
25/09/2009 la 00:57
Domnule, Kappl, intrebarea mea nu prea se incadreaza aici. Totusi aici e cea mai recenta consemnare de jurnal, incat nu vad alt loc mai bun unde sa intreb. Asadar, daca in pagina de mai jos, ce contine un lung interviu,
http://www.artasunetelor.ro/Interviu_cu_Gabriel_Petric.html
plimbati cursorul din dreapta cam la o cincime de sus in jos, o sa va vedeti numele, imprimat cu caractere accentuate, la urma unui pasaj care pe mine cel putzin ma deruteaza. Din discutii anterioare stiu ca nu ati cantat la chitara. Deci ce face aici intervievatul? Va confunda cumva?
In trupa Color, fratele dumneavoastra Kary Kappl canta la tobe, asa-i?
Scuze daca s-a mai discutat asta. Multumesc. In fine, iata si pasajul:
“Şi mai era ceva:spectacolele pe care le dădea trupa Color din Petroşani prin anii ’70. Nici acum nu pot uita emoţia pe care o resimţeam când se dădea la o parte cortina roşie de la Casa de Cultură din Orăştie, iar ei începeau să cânte Bad Moon Rising sau In-A-Gadda-Da-Vida. Idol îmi era chitaristul solo, un tânăr cârlionţat care făcea show, cânta cu chitara la spate etc., nimeni altul decât viitorul basist la Phoenix, Joshi Kappl!”
25/09/2009 la 10:43
@Eduard Antoniu
Fratele meu canta intr-adevär la tobe.
Se pare cä Gabriel Petric le-a cam incurcat cu Formatia Color din Petrosani. Cantam la chitarä bass, cate-odatä intr-adevär si cu ea pe spate, deci o ridicam pe de-asupra calului, insä in anii 60, nu 70. In toamna anului 1969 eram deja la Timisoara.